Kaipaan kauan sitten lukemalleni kirjalle nimeä. Siinä kerrotaan australialaisesta tytöstä, joka oppii elämään aavikoilla, haistaa mm. veden maan alta ja…

Kysytty

Hei.
Kaipaan kauan sitten lukemalleni kirjalle nimeä. Siinä kerrotaan australialaisesta tytöstä, joka oppii elämään aavikoilla, haistaa mm. veden maan alta ja metsästää ruoan. Tyttö joutuu muistaakseni laivahaaksirikkoon ja hänen taitojen ansiosta laiva meihistöineen pelastuu kuivan erämaan halki kulkiessaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla kirja nimeltä Midzi, tulitukka? Kirjan on kirjoittanut Madeleine Brent ja siinä punapäinen englantilaistyttö oppii ko. taitoja aboriginaalien parissa. Kirja on ilmestynyt suomeksi vuonna 1987.