Kadoksissa kirjailijan nimi (sekä tietysti kirjan nimikin), mutta tämän kirjailijan tuotantoa tahtoisin lukea muitakin kuin sen yhden kirjan. Kirjan tosin…

Kysytty

Kadoksissa kirjailijan nimi (sekä tietysti kirjan nimikin), mutta tämän kirjailijan tuotantoa tahtoisin lukea muitakin kuin sen yhden kirjan. Kirjan tosin lainasin kirjastosta, eli tiedostoissa se ainakin on. Kirjailija on mustaihoinen amerikkalainen mieskirjailija. Kirja, jonka luin oli erityisen "synkkäsävyinen" kertomus postissa työskentelevästä mustasta miehestä, jolla vaimo ja lapsia, sekä rakastajatar, joka toivoi miehen itselleen/tuli raskaaksi. Mies metro-onnettomuudessa lavasti kuolemansa ja pakeni lopulta kommunistien porukoihin. Pakomatkallaan hän tappoi ihmisen/ihmisiä. Ymmärrän että on mahdoton tehtävä, mutta aina kannattaa yrittää...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Antamasi kuvaus sopii Richard Wrightin teokseen Pikku jumalat (The Outsider, 1953), suom. 1955. Wrightin Muut suomennokset : Kahdeksan miestä ( suom.1974), Musta poika (1948), Pitkä uni (1960), Amerikan poika (1972).