Jyväskylän Lounaispuistossa on karuselli, jonka keskellä on rautainen, lippispäinen poika. Samankaltaisia karusellejä on ilmeisesti muutamissa muissakin…

Kysytty

Jyväskylän Lounaispuistossa on karuselli, jonka keskellä on rautainen, lippispäinen poika. Samankaltaisia karusellejä on ilmeisesti muutamissa muissakin suomalaisissa kaupungeissa. Mikä on karusellin historia? Missä niitä on valmistettu ja miltä ajalta ne ovat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä kyseisestä karusellista ei ole löytynyt lisätietoja. Kollega, joka on syntynyt v. 1970 muistaa, että ko. karuselli oli puistossa jo hänen lapsuudessaan. Osaisiko joku lukijoistamme auttaa?