Jumanji elokuvassa voi mukana olijat kuolla 3 kertaa.. hyvä, mutta kun ne palaa peliin mukaan niin he putoavat korkealta ilmasta maahan, eikä käy kuinkaan…

Kysytty

Jumanji elokuvassa voi mukana olijat kuolla 3 kertaa.. hyvä, mutta kun ne palaa peliin mukaan niin he putoavat korkealta ilmasta maahan, eikä käy kuinkaan... mutta kuinka KORKEALTA - sitä olisin kysynyt

Vastaus

Vastattu

Tarkoitatkohan alkuperäistä Robin Williamsin tähdittämää Jumanji-elokuvaa vuodelta 1995, jossa pelattiin lautapeliä, vai mahdollisesti sen jatko-osia Jumanji: Welcome to the Jungle (2017) tai Jumanji: The Next Level (2019), joissa pelaajat imeytyvät pelikonsolin ja avatariensa sisään?

Ainakin jälkimmäisissä elokuvissa tosiaankin pudotaan hyvin korkealta maahan, kuten lentokoneesta ja niin edelleen. Missään vaiheessa elokuvissa en muista nähneeni mainintaa kuinka korkealta voi oikeastaan turvallisesti pudota. Täytynee ottaa huomioon että jälkimmäiset elokuvat perustuvat pelikonsolimaailmaan, joissa avatarit seikkailevat pelimaailmassa kun taas aivan ensimmäisessä Jumanji-elokuvassa pelilaudan tapahtumat tunkeutuvat ulos pelilaudalta todelliseen maailmaan. Näin ollen pelikonsolimaailmassa eivät päde todellisen maailman lainalaisuudet ja putoamiskorkeudellakaan on tulkintani mukaan tuskin merkitystä, ennen kuin sallitut kuolemakerrat täyttyvät.