Joutuvatko verkon kautta myyvät ruokatoimijat (ravintolat, pikaruokatoimijat, pientuottajat) ilmoittamaan myymiensä tuotteiden sisältämät raaka-aineet, suolan…

Kysytty

Joutuvatko verkon kautta myyvät ruokatoimijat (ravintolat, pikaruokatoimijat, pientuottajat) ilmoittamaan myymiensä tuotteiden sisältämät raaka-aineet, suolan määrän ja säilöntäaineet?

Vastaus

Vastattu

Ruokavirasto kertoo ehdoista, joilla elintarvikkeita saa myydä verkossa, siellä on myös lueteltu tiedot, joita elintarvikkeista on annettava etämyynnissä.

Ruokaa myyvien tarjoilupaikkojen on annettava  elintarvikkeista seuraavat tiedot:

elintarvikkeen nimi (kirjallisesti)

allergioita ja intoleransseja aiheuttavien aineet ja tuotteet (kirjallisesti tai jos suullisesti tietyin ehdoin),

aterian ainesosana käytetyn tuoreen, jäähdytetyn tai jäädytetyn naudanlihan, sianlihan, lampaan- ja vuohenlihan sekä siipikarjan lihan alkuperämaa (kirjallisesti).