Jossakin television viihdeohjelmassa 70-80-luvulla oli sketsi, jossa runoilija luki omia runojaan. Ideana oli osoittaa, että hän eivät ollut siinä kovin hyvä…

Kysytty

Jossakin television viihdeohjelmassa 70-80-luvulla oli sketsi, jossa runoilija luki omia runojaan. Ideana oli osoittaa, että hän eivät ollut siinä kovin hyvä. Yksi runoista oli nimeltään 'Tehtaanpiippu', ja siinä runon minä-henkilö jutteli ikkunasta näkyvälle piipulle. Runon viimeinen rivi kuului näin: Tänä iltana, tehtaanpiippu, minä ja minun naiseni, me vähän nuohoamme. Runoilijaa esitti ehkä Erkki Saarela tai Heikki Kinnunen. Kukahan sketsin oli kirjoittanut?

Vastaus

Vastattu

Tuntomerkkien perusteella kyseinen sketsi voisi sopia esimerkiksi 1980-luvulla esitettyihin Älywapaa palokunta- tai Soitinmenot-sarjoihin, joissa Heikki Kinnunen näytteli molemmissa ja Erkki Saarela jälkimmäisessä.

Kummassakin komediasarjassa käsikirjoittajana toimi Pertti Reponen (yhdessä Kai Sieversin kanssa). Täyttä varmuutta emme kuitenkaan löytäneet - kenties joku lukijoistamme tunnistaisi kyseisen sketsin?