Jossain sadussa lapset/ lelut menevät yöllä tavaratalon leluosastolle ja siellä on jonkinlaiset juhlat.

Kysytty

Jossain sadussa lapset/ lelut menevät yöllä tavaratalon leluosastolle ja siellä on jonkinlaiset juhlat. Muistan parhaiten kohdan ”Shirley Templen näköiset nuket steppasivat lavalla”. Olen kuunnellut satua kasetilta 2000-luvun alussa.

Olen pohtinut, voisiko satu olla Marita Lindquistin, Kaarina Helakisan tai Marjatta Kurenniemen. En ole kuitenkaan saanut asiaa ratkaistuksi. Lindquistin Ulla-Marika se saattaisi olla, mutten ole löytänyt mistään siitä suomennosta.

Mikähän satu voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en löytänyt kysymykseen varmaa vastausta. Tässä kuitenkin joitakin mahdollisia ehdokkaita:

Blyton, Enid: Yö, jona lelut heräsivät henkiin (Satukustannus, 1989)

Grindley, Sally: Lelulaatikon tarinoita (WSOY, 1997)

Laalo, Kirsti: Lelukaupan oudot vieraat (Kirjalito, 1997)

Siniluoto, Aili: Lelukaupan nukkejuhlat (kokoelmassa Suomalaisten satujen helmiä 2) (Kirjapaja 2001)