Jossain romaanissa väitettiin, että Havaijin kieltä lausutaan kuten suomea. Voiko olla totta?!?

Kysytty

Jossain romaanissa väitettiin, että Havaijin kieltä lausutaan kuten suomea. Voiko olla totta?!?

Vastaus

Vastattu

Hei

Se voi olla ihan totta. Mitä sillä tarkoitetaan on, että aakkoset äännetään samalla tavalla. Esim. "a" havaijin kielellä lausutaan kuten suomenkielinen a. Sama koskee muuten japania!

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Eli toisin sanoen ortografia käyttää samoja kirjaimia niille äänteille, jotka ovat meille yhteisiä, j ayheisiä äänteitä on paljon.