Jossain lehtijutussa kerrottiin talosta, jossa oli aikanaan toiminut villanvaihtoliike. Mikä tällainen mahtaa olla?

Kysytty

Jossain lehtijutussa kerrottiin talosta, jossa oli aikanaan toiminut villanvaihtoliike. Mikä tällainen mahtaa olla?

Vastaus

Vastattu

Villanvaihtoliike vaikuttaa olleen liike, johon lampaan omistaja tms. toi villaa ja sai vaihtokaupassa muita tavaroita, esimerkiksi kangasta.

Ks. Emäntälehti 1.3.1932

Oulun osoitekalenteri 1937

Oriveden sanomat 25.8.1927