Joskus elokuvissa näkee, että amerikkalaiset paistavat aamiaislettunsa erillisellä, sähköllä toimivalla alustalla eikä pannulla. Taikinaa kaadetaan alustalle…

Kysytty

Joskus elokuvissa näkee, että amerikkalaiset paistavat aamiaislettunsa erillisellä, sähköllä toimivalla alustalla eikä pannulla. Taikinaa kaadetaan alustalle epäsäännöllisen muotoiseksi lammikoksi, joka sitten nostetaan paistuneena pois metallilastalla. Mikä on sen alustan yleisesti hyväksytty nimitys?
Näkemässäni versiossa ei ole käännettävää kantta kuten vohveliraudassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleisimmin käytetty suomenkielinen nimitys sähkökäyttöiselle lettujen tai pannukakkujen paistolaitteelle verkkokauppojen valikoimissa näyttäisi olevan lettukone (crepe maker).
Googlen kuvahaku sanalla lettukone
Crêpe maker - Wikipedia