Joskus 30-50 vuotta sitten, Kansan Uutisissa tai Tiedonantajassa, oli Tantun piirros. Kuvassa isäntä, nahkasaappaissa kaivaa lapiolla ja kuvaan liittyy teksti:…

Kysytty

Joskus 30-50 vuotta sitten, Kansan Uutisissa tai Tiedonantajassa, oli Tantun piirros. Kuvassa isäntä, nahkasaappaissa kaivaa lapiolla ja kuvaan liittyy teksti: Tästä ei sitten kuljeta, sanoi isäntä kun tietä teki.

Mistä löydän kuvan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Varsinaista kuvaa en onnistunut löytämään, mutta ehkäpä jossain Erkki Tanttua käsittelevissä julkaisuissa saattaisi kuva tulla vastaan.

Tein siis tiedonhaun Turun kaupunginkirjaston kokoelmiin Vaski-verkkokirjastossa aihehaulla "Tanttu, Erkki". Hakutulokset löytyvät klikkaamalla oheista linkkiä: (Aihe:tanttu erkki) | Hakutulokset | Vaski-kirjastot (finna.fi).

Esimerkkejä hakutuloksesta:

Tanttu, Erkki: Mies ja nainen : Erkki Tantun sananparsikuvituksia. Helsinki, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 1996.

Tanttu, Juha: Isä piirtää : Kuvia Erkki Tantun elämästä. Helsinki, Otava, 1990.

Tanttu, Markku: Kuvittanut Erkki Tanttu : kertomus elämäntyöstä. Helsinki, Markku Tanttu, 2016.