Jos varaan teoksen joka on lainassa mutta jota en juuri palautuspäivänä pääse hakemaan, menetäkö varausoikeuden? Käytännössä niin, että teoksen palautuspäivä…

Kysytty

Hei,

jos varaan teoksen joka on lainassa mutta jota en juuri palautuspäivänä pääse hakemaan, menetäkö varausoikeuden?

Käytännössä niin, että teoksen palautuspäivä on ensi tiistaina, mutta pääsisin hakemaan sen vasta torstaina tai perjantaina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit rauhassa varata kirjan. Emme voi tietää, milloin varaamasi kirja palautetaan, etuajassa, eräpäivänä, myöhässä, joten odota vain, milloin saat noutoilmoituksen. Siinä sinulle annetaan viimeinen päivä noutaa varaus, hakuaikaa on 5 päivää.