Jos teoksessa ei ole muuta tekijää kuin yrityksen nimi, niin merkitäänkö se kohtaan "pääkirjaus tekijästä" ja "tekijät" vai kohtaan "yhteisötekijä"? Ohjelma on…

Kysytty

Jos teoksessa ei ole muuta tekijää kuin yrityksen nimi, niin merkitäänkö se kohtaan "pääkirjaus tekijästä" ja "tekijät" vai kohtaan "yhteisötekijä"? Ohjelma on PrettyLib.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos teoksen tekijä todellakin on yritys, laittaisin sen finmarc-kenttään $110 eli pääkirjaus yhteisön nimestä, mutta jos taas teos käsittelee yritystä, laittaisin yrityksen kenttään $610 eli Kohdeyhteisö.

Kannattaa huomata, että jos käyttää ensimmäistä vaihtoehtoa, tulee yrityksen nimi nimenomaan pääkirjaukseksi. Ihan tarkasti ei asiaa pysty sanomaan, kun ei ole nähnyt ao. teosta, mutta nämä tuntuvat mielestäni parhailta vaihtoehdoilta.