Jos Suomessa noudatettaisiin paikallisaikoja, niin kuinka paljon Kuopion aika olisi edellä Jyväskylän aikaa ja kuinka paljon Jyväskylän aika Tampereen aikaa?

Kysytty

Jos Suomessa noudatettaisiin paikallisaikoja, niin kuinka paljon Kuopion aika olisi edellä Jyväskylän aikaa ja kuinka paljon Jyväskylän aika Tampereen aikaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomi on sen verran kapea maa, että paikallisajat mahtuivat 45 minuutin sisälle.  Kuopion aika olisi n. 10 minuuttia edellä Jyväskylän aikaa ja Tampere 10 minuttia jäljessä, Lisätietoa paikallisajasta Suomi9000 -sivustolla: https://www.suomi9000.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-19nl.htm

Lähde: Pikkujättiläinen, WSOY 1985