Jos samassa osoitteessa asuvat henkilöt a sekä b ja henkilön a lainausoikeudet on evätty, onko henkilön b mahdollista saada oma henkilökohtainen kirjastokortti?

Kysytty

Jos samassa osoitteessa asuvat henkilöt a sekä b ja henkilön a lainausoikeudet on evätty, onko henkilön b mahdollista saada oma henkilökohtainen kirjastokortti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos olette molemmat yli 15-vuotiaita, niin samassa osoitteessa asuminen ei ole esteenä, vaikka toisen henkilön lainausoikeudet olisi evätty. Kirjastokortti on henkilökohtainen ja voit hankkia itsellesi oman kortin, kun esität kirjaston hyväksymän henkilötodistuksen ja sinulla on voimassaoleva osoite Suomessa.
Jos olet alle 15-vuotias, niin tarvitset täysi-ikäisen vastuuhenkilön, että voit hankkia kirjastokortin. Vastuuhenkilöllä on oltava lainausoikeus voimassa, että voisit saada kirjastokortin. Siinä tapauksessa samassa osoitteessa asuvan vastuuhenkilön lainauskielto estää sinua saamasta omaa kirjastokorttia.