Jos pysäköintikieltomerkillä on mustilla kirjaimilla lisäkilpi 30 min, niin rajoittaako se pysäköinnin puoleen tuntiin kaikkina päivinä vai vain MA - PE ? …

Kysytty

Jos pysäköintikieltomerkillä on mustilla kirjaimilla lisäkilpi 30 min, niin rajoittaako se pysäköinnin puoleen tuntiin kaikkina päivinä vai vain MA - PE ?

Onko siis aikamääräkilvillekin erilliset lauantai- (suluissa) ja sunnuntaiversiot (punaisella), kuten kellonaikalisäkilvillä vai ovatko ne voimassa kaikkina päivinä ?

Vastaus

Vastattu

Aikarajoituskilven H18 teksti on aina musta. Jos pysäköintikieltomerkin yhteydessä on pelkästään aikarajoituskilpi, autoa saa siis pitää pysäköitynä joka päivä vain 30 minuuttia.

Pysäköintiä arkena, lauantaina tai pyhänä voidaan rajoittaa voimassaoloaikakilvillä H17.1, H17.2 ja H17.3.

Ks. Väyläviraston sivut