Jos kirjastoautoon tilatun kirjan noutopysäkiksi valitsee esimerkiksi Pikku-Huopalahden, voiko kirjan noutaa myös muilta pysäkeiltä, joilla kirjastoauto samana…

Kysytty

Jos kirjastoautoon tilatun kirjan noutopysäkiksi valitsee esimerkiksi Pikku-Huopalahden, voiko kirjan noutaa myös muilta pysäkeiltä, joilla kirjastoauto samana päivänä pysähtyy? Ja voiko sen noutaa myös muilta pysäkeiltä, joilla kirjastoauto käy seuraavina päivinä? Toisin sanoen, onko kirja kirjastoauton kyydissä koko ajan, vai vain tiettyinä päivinä ja hetkinä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoautoihin tehdyt varaukset ovat kunkin auton kyydissä vain sillä reitillä, jolla noutopaikaksi merkitty pysäkki on. Eli Pikku Huopalahden jommallekummalle pysäkille tehdyt varaukset ovat mukana kirjastoauto Starassa maanantaisin. Varaukset kulkevat mukana koko reitin, joten ne voi noutaa myös joltakin toiselta saman reitin pysäkiltä. Kirjastoautojen reitit ja aikataulut löytyvät kirjastoautojen Helmet-sivulta osoitteesta http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kirjastoauto_Helsinki