Jos kirjan palautuspäivä on perjantai ja sen palauttaa palautusluukusta perjantaina, kun kirjasto yllättäen onkin kiinni jo klo 16, niin meneekö sakkomaksu…

Kysytty

Jos kirjan palautuspäivä on perjantai ja sen palauttaa palautusluukusta perjantaina, kun kirjasto yllättäen onkin kiinni jo klo 16, niin meneekö sakkomaksu myös pe-ma väliseltä ajalta?
Kysyy palauttaja Pukinmäestä perjantaina 4.8.23 klo 16.25. (en ollut ainoa ihmettelijä)

Vastaus

Vastattu

Pukinmäen kirjaston kotisivuilla palautusluukusta kerrotaan tarkemmin seuraavaa: "Aineiston palauttaminen palautusluukun kautta on omalla vastuullasi. Palautusluukun kautta palautetuista lainoista et saa kuittia, koska lainat eivät tätä kautta kirjaudu palautuneiksi kirjastojärjestelmään. Lainat kirjataan palautuneiksi vasta seuraavana kirjaston aukiolopäivänä. Aineistosta kertyy myöhästymismaksuja palautusten kirjaamiseen saakka."
Palvelut | Helmet

5 ääntä

Kommentit

Jos kirjasto on ollut poikkeuksellisesti kiinni, kannattaa varmaankin olla kyseiseen kirjastoon yhteydessä tästä. Yleensä ottaen kirjastot pyrkivät toimimaan niin, että asiakkaalle ei tulisi seuraamuksia poikkeustilanteista johtuen.