Jos jäädytän varaukseni, se liikkuu varausjonossa eteenpäin, mutta pysähtyy siinä vaiheessa, kun sen olisi aika lähteä noutokirjastoon. Entäpä ne, jotka ovat…

Kysytty

Jos jäädytän varaukseni, se liikkuu varausjonossa eteenpäin, mutta pysähtyy siinä vaiheessa, kun sen olisi aika lähteä noutokirjastoon. Entäpä ne, jotka ovat minun jälkeeni jonossa, jäätyvätkö nekin siihen asti kunnes olen noutanut oman varaukseni? Eli jumitanko muiden varauksia omalla jäädyttämiselläni?

Vastaus

Vastattu

Et jumita. Aineisto liikkuu Helmet-kirjastoissa aina ensimmäiselle aktiiviselle varaukselle, ohittaen jäätyneet varaukset.