Jonkin aikaa sitten kuulin eräässä juhlassa Irlantilaisen kappaleen. Se oli oikein perinteinen kappale, ja pidin siitä, mutta unohdin kappaleen nimen ja…

Kysytty

Jonkin aikaa sitten kuulin eräässä juhlassa Irlantilaisen kappaleen. Se oli oikein perinteinen kappale, ja pidin siitä, mutta unohdin kappaleen nimen ja säveltäjän.
Laulun tarina kertoi pojasta joka muutti Amerikkaan Irlannista ja laulu kertoo pojan ja isän kirjeen vaihdosta useamman vuoden ajalta, muistaaksen 1800 luvun lopulta. Laulu loppuu siihen, kuinka aikuiseksi kasvaneen pojan veli kertoo heidän isänsä kuolleen. Isä oli toivonut näkevänsä poikansa vielä ennen kuolemaansa, mutta ei koskaan nähnyt häntä. Säveltäjä oli tehnyt laulun ullakolta löydettyjen kirjeiden perusteella, jos oikein muistan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on luultavasti Steven ja Peter Jonesin kappale Kilkelly, Ireland. Kappaleesta löytyy tietoa Wikipediasta ja linkki yhteen Youtube-versioon.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kilkelly,_Ireland_(song)

Cd-levy, jossa kappale on löytyy Helmet-hausta:
http://www.helmet.fi/record=b1412603~S9*fin