Joidenkin perävaunujen perässä on kaikki nopeusrajoituskilvet 50 - 90. Onko maailmassa siis maita tai alueita, joissa rekka-auton perävaunua ei saa vetää, kuin…

Kysytty

Joidenkin perävaunujen perässä on kaikki nopeusrajoituskilvet 50 - 90. Onko maailmassa siis maita tai alueita, joissa rekka-auton perävaunua ei saa vetää, kuin 50 km/h ?

Vastaus

Vastattu

Asiaa on kysytty aiemminkin Kysy kirjastonhoitajalta -palstalla. Vastaus on, että eri nopeusrajoitusten kyltit ovat tiedoksi takana ajaville ja ohittamaan pyrkiville.
Merkit kertovat ajoneuvoyhdistelmälle määrätyn nopeusrajoitukset: taajamissa, haja-asutus alueilla ja moottori- ja moottoriliikenne teillä.

Linkki koko vastaukseen: https://www.kirjastot.fi/kysy/mitahan-mahtaa-tarkoittaa-rekan-peravaunu…