Japanin Osakassa on meneillään Sumoturnaus. Lajin juuret ulottuvat vähintään vuosisatojen taakse, siis myös rituaalit ja esim ottelijoiden esiintyminen…

Kysytty

Japanin Osakassa on meneillään Sumoturnaus. Lajin juuret ulottuvat vähintään vuosisatojen taakse, siis myös rituaalit ja esim ottelijoiden esiintyminen. Kysymys: Miksi yhdelle uljaalle ottelijalle ( Onosato ) on sallittu tavallinen, tökerö takatukka ja tietysti, miksi esiintyy sellaisena?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Onosato Daiki on sumopainissa suhteellisen uusi tulokas. Sumopainissa hiusten asettelulla on pitkät perinteet. Sumopainijoiden hiusten pituus ja kampaus liittyvät heidän arvoonsa ja asemaansa sumopainihierarkiassa. Alempiarvoisilla painijoilla ei välttämättä ole vielä tarpeeksi pitkiä hiuksia tai heidän ei odoteta käyttävän monimutkaisempia kampauksia. Korkeampiarvoisilla painijoilla on yleensä pidemmät hiukset ja he voivat kunnioittaa perinteitä käyttämällä monimutkaisempia hiustyylejä.

Onosaton hiukset ovat erilaiset, sillä ne eivät ole vielä tarpeeksi pitkät sumopaininutturaan eli topknotiin

Lähteet:

Ōnosato Daiki - Wikipedia

Chonmage | Sumowrestling Wiki | Fandom