Yleisradiomasto Espoossa

Kysytty

Jälleen kysymys liittyen Latokasken yleisradiomastoon Espoossa, joskin nyt ajatuksissa ei liidetä Ranskaan asti siinä sivussa, vaan pysytään ihan kotimaan ja jopa kotimaakunnan ja televisioaseman kotipaikkakunnan kamaralla. Se masto, minkä nykyisin esimerkiksi bussilinjalla 530 matkustavat ihmiset voivat nähdä linja-auton saapuessa Kukkumäen pysäkille, ei taida kuitenkaan olla se ihan alkuperäinen, vuonna 1971 muotoonsa taottu taideteos, vaan vuonna 1988 pystytetty, uudempi versio samasta mastosta. Mutta onko niin, että siitä vanhastakin on jäljellä 112-metrinen jäännös siinä ihan vieressä?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Suomessa kriittisen infrastruktuurin vastuuvirasto on Traficom.  Yleisradiomastoista kannattaa tiedustella heiltä.

Liikenne- ja viestintäviraston asiakaspalvelun yhteystiedot.

https://www.traficom.fi/fi/asiakaspalvelu?group=tvjaradio