1980-luvulle suomalaiskustantamoille tarjottiin käännöstä itsemurhakäsikirjasta. Kuka tämän kirjan alunperin on kirjoittanut?

Kysytty

"Itsemurhaajan käsikirja"
1980-luvulle suomalaiskustantamoille tarjottiin käännöstä itsemurhakäsikirjasta. Ekholmin mukaan kaikki kustantamot kieltäytyivät kirjasta. "1980-luvulla Suomessa tehtiin vuosittain lähemmäs 2 000 itsemurhaa, joten ohjekirjaa siihen ei taatusti tarvita".

Kuka tämän kirjan alunperin on kirjoittanut?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin ranskalaisten Claude Guillonin ja Yves Le Bonniecin kirja Suicide, mode d'emploi: histoire, technique, actualité (1982). Kirjaa myytiin yli 100 000 nidettä ennen kuin se kiellettiin.

https://www.goodreads.com/book/show/4799029-suicide-mode-d-emploi