It's five o clock, olen käyttänyt useita tunteja tämän kappaleen kotimaisen version löytämiseksi - olen varma sen olemassa olosta "silmät nuo mua seuraa, tai…

Kysytty

It's five o clock, olen käyttänyt useita tunteja tämän kappaleen kotimaisen version löytämiseksi - olen varma sen olemassa olosta "silmät nuo mua seuraa, tai jotain sinne päin, esittäjän ääni sopis esim. Rexille, mutta ei ole tärpännyt -jännityksellä jään odottamaan vastaustanne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan Aphrodites Child -nimisen yhtyeen kappaletta It’s five o’clock? Kappale on Vangeliksen käsialaa, ja bändissä oli solistina (ja basistina) myös tuttu mies, Demis Roussos. Suomenkielisen version etsiminen ei ikävä kyllä tuottanut tulosta, kävin läpi aineistotietokantoja, etsiskelin Youtubesta, tutkin Fono.fi:tä (http://www.fono.fi) , mutta ainoa kappale, jonka löydän Aphrodites Child –bändin tuotannosta suomeksi esitettynä on Rain and tears. Siitä on tehty kaksikin versiota suomeksi Markku Suomisen esittämänä Jäljet jää kyynelten, Rakkaus kaunistaa -nimellä laulun on levyttänyt Lea Laven.

Mainitsemasi Rexin kappaleita, joissa mainitaan silmät, löysin Nuo vihreät silmät, mutta se on suomalaista alkuperää, Kero, Raimo (sävellys). Salli, Kari (sovitus). Kalliokoski, Hannele (sanoitus).