Ison Omenan kirjastossa oli kolme viikkoa sitten uutuushyllyssä kirja, jota en tyhmyyksissäni kirjoittanut ylös ja kun seuraavana päivänä menin sitä hakemaan,…

Kysytty

Ison Omenan kirjastossa oli kolme viikkoa sitten uutuushyllyssä kirja, jota en tyhmyyksissäni kirjoittanut ylös ja kun seuraavana päivänä menin sitä hakemaan, sen oli joku tietystikin lainannut. Keksisittekö teoksen nimen näillä vähäisillä tiedoilla:
- Kirjan oli kirjoittanut suomalainen (nainen)
- Kirja kertoi, miten ihmiseen vaikuttaa se onko syntynyt esikoislapsena, keskimmäisenä, kuopuksena, ainoana lapsena jne
- kirja on suht uusi
Ymmärrän kyllä, jos ette keksi mistä kirjasta on kyse.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla ruotsalaisen kasvatustieteilijä Elisabeth Schönbeckin teos Vanhin, nuorin vai katraan keskeltä : miten paikka sisarussarjassa vaikuttaa elämääsi?

Linkki suomalaisen kustantajan esittelyyn: http://www.kirjapaja.fi/index.php?option=com_catalog&Itemid=38&mode=pro…

Toinen vaihtoehto saattaisi olla Ulla Rannikon väitöskirja Yhteinen ja erillinen lapsuus : sisarusten sosiaalistava merkitys (2008).