Isäni lauloi meille lapsille noin 30 vuotta sitten kaihoisaa laulua, jossa kerrottiin lapsuusmaisemien muuttumisesta. Itse muistan melodian, mutta sanoista…

Kysytty

Isäni lauloi meille lapsille noin 30 vuotta sitten kaihoisaa laulua, jossa kerrottiin lapsuusmaisemien muuttumisesta. Itse muistan melodian, mutta sanoista vaan yhden säkeistön alusta ”kun lapsena leikittiin, jäi jälkemme sammaliin...” ja lopusta ”...missä on puut, kuka ne vei, sää voitko sanoa sen, missä ne on?” Isän mukaan kyseessä on jokin vanha iskelmä joka ei ole koskaan ollutkaan kovinkaan suosittu. Voisikohan jostain löytyä, mistähän kappaleesta saattaisi olla kysymys?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti emme löytäneet tätä kappaletta. Tunnistaisikohan joku lukijamme sen?

0 ääntä

Kommentit

”Kun lapsena leikittiin, jäi jälkemme sammaliin” kappale ilmeisesti ratkaistu: Hyräilin melodian Googlen kappeleen tunnistamisohjelmaan. Melodia on ”Sloop John B” joka on vanha kansansävelmä ja The Beach Boysin ”Pet Sounds”-albumin kappale.

Suomeksi sen kappaleen on levyttäneet 1968 Brita Koivunen ja Eino Virtanen nimellä ”Mä veneen omistin”. (sitä kappaletta ei vain pysty kuuntelemaan missään…🤔😅)
Eli jos joku tietäisi nämä sanat ja voisi kirjoittaa tänne, olisin niistä hyvin kiitollinen!🤗