Innostuin ensin jouhikko-nimisestä soittimesta. Lainattuani ko. aiheesta kirjan ja kuunneltuani äänitteitä, aloin miettiä, että virsikannel eli psalmikodon on…

Kysytty

Innostuin ensin jouhikko-nimisestä soittimesta. Lainattuani ko. aiheesta kirjan ja kuunneltuani äänitteitä, aloin miettiä, että virsikannel eli psalmikodon on sekä yksinkertaisempi että kaunisäänisempi, kuten myös äänialaltaan laajempi. Mistähän saisin työpiirustukset virsikanteleeseen? Googlettaen en niitä löydä. Tiedän, että jostain kirjastosta voisi löytyä, muttei ilmeisesti Helmet-kirjastoista. Minulla olisi osaava kaveri auttamaan soittimen rakentamisessa, mutta tarvitsemme mitat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Virsikantelen työpiirustus löytyy esimerkiksi Tuusulan kirjastosta, nimekkeellä Soitinpiirustuksia. Voit tehdä siihen kaukolainapyynnön omasta kirjastostasi.