Ilmestyykö Martinin Tulen ja jään laulu sarjan päätösosa ikinä?

Kysytty

Ilmestyykö Martinin Tulen ja jään laulu sarjan päätösosa ikinä? Onko se ilmestynyt edes englanniksi, onko suomennoksesta tietoa? Unohdan kohta koko tarinan kun päätösosa ilmestyminen viipyy ja viipyy....

Vastaus

Vastattu

Tulen ja jään laulun odotettu kuudes osa  Winds of winter/Talven tuulet (työnimi) ei ole ilmestynyt vielä.

Frank Duignan & Chris Jager kommentoivat asiaa Finder-sivustolla 7.6.2024:

"It appears George R R Martin inadvertently set himself a publication deadline while discussing unrelated projects on his Not A Blog website.

In a post about the upcoming HBO series The Hedge Knight (AKA Dunk & Egg), Martin mentioned that he plans to write additional stories for the show, but only after he finishes writing The Winds of Winter:

The show will make its debut next year… and if it does well, THE SWORN SWORD and THE MYSTERY KNIGHT will follow. By which time I hope to have finished some more Dunk & Egg stories (yes, after I finish THE WINDS OF WINTER).

Assuming HBO produces one season of Dunk & Egg per year, this gives him a hard deadline of 2027 to hand in the Winds manuscript and begin working on new Dunk & Egg stories." Linkki sivustolle

Rising Shadow -sivustolla suomennokselle ei anneta vielä minkäänlaista aikataulua. Linkki sivustolle.

Kirjan ilmestyminen näyttää siirtyneen jo ainakin kolme kertaa, joten tämäkään päivämäärä ei liene aivan varma.

0 ääntä

Kommentit

Tuo Winds of winter ei ole sarjan päätösosa. Sarjan tulee näillä näkymin päättämään 7. osa Dream of spring. Tsemppiä GRRM!