Ikääntyessä havaintokyky muuttuu/ heikkenee…. Mikä selittäisi sen, että joskus on vaikea havaita esillä, jopa silmien tasolla oleva esine. Aikansa haettuaan…

Kysytty

Ikääntyessä havaintokyky muuttuu/ heikkenee…. Mikä selittäisi sen, että joskus on vaikea havaita esillä, jopa silmien tasolla oleva esine. Aikansa haettuaan yhtäkkiä ”löytääkin” kaipaamansa esineen ihan edestään. ( Kyseessä ei ole siitä, että on laittanut esineen johonkin hyvin epätavalliseen paikkaan ). Voisiko johtua pienestä / ohikiitävästä verenkiero häiriöstä, jotka kaiketi lisääntyvät vanhetessa?
Kyselee hämmentynyt 78 vuotias

Vastaus

Vastattu

Terveyteen liittyvissä kysymyksissä kirjastoammattilaiset eivät ole asiantuntijoita. Niissä täytyy kääntyä oman terveyskeskuksen puoleen. Suosittelen, että varaatte ajan omalle terveydenhoitajallenne tai lääkärillenne. He ohjaavat eteenpäin, jos on tarpeen.