Hyviä ja luotettavia historia teoksia etsisin Sota-ja politiikan historia erityisiä kiinnostuksen kohteita. Arkeologia ja antropologia myös lähellä syräntä.

Kysytty

Hyviä ja luotettavia historia teoksia etsisin
Sota-ja politiikan historia erityisiä kiinnostuksen kohteita. Arkeologia ja antropologia myös lähellä syräntä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun kannattaa tulla tutkimaan kirjaston historiahyllyä, aiheesi on nimittäin valtava. Pyrimme valitsemaan kokoelmaan vain luotettavaa materiaalia, joten siinä mielessä melkein kaikkea aineistoa voi suositella. Historia löytyy kirjastosta luokasta 9, yleisen sotahistorian teokset luokasta 90 sekä Suomen sotahistoria 92.

Voit etsiä sopivaa materiaalia Pikin Finna-verkkokirjastosta tarkalla haulla niin, että kirjoitat hakusanoiksi esimerkiksi sotahistoria ja tietokirjallisuus. Tuo linkitetty hakutulos on vielä järjestetty niin, että uusimmat kirjat ovat tuloksessa ensimmäisinä. Saat sen järjestettyä näin kohdasta, jossa on oletusarvona näkyvissä relevanssi. Samalla tavoin voit etsiä hakutermeillä arkeologia, poliittinen historia tai muu haluamasi. Jos et saa tuloksia, voit tutkia hakutermejä Finton YSO-ontologiasanastosta.

Kovin paljon yliopistojen valintakoemateriaaleja ei ole verkossa, mutta Turun yliopiston poliittisen historian ennakkomateriaalista löydät hyviä lähteitä.

Suomessa on paljon historiantutkijoita, joiden teoksia voi suositella, esimerkiksi Helsingin yliopiston historian laitoksen tutkijoita. Samalla tavoin voit etsiä muitakin asiantuntijoita, esimerkiksi antropologeja tai arkeologeja. Sen jälkeen voit tutkia Finnasta rajaamalla hakukentän tekijäksi, millaista materiaalia he ovat julkaisseet.