Hyvä vastaanottaja, joskus 60-luvun lopussa tai 70-luvun alussa oli esiintyi Etelä-Suomesta kotoisin oleva laulaja - minä en muista hänen nimeään mutta hän oli…

Kysytty

Hyvä vastaanottaja,

joskus 60-luvun lopussa tai 70-luvun alussa oli esiintyi Etelä-Suomesta kotoisin oleva laulaja - minä en muista hänen nimeään mutta hän oli mies jotakin Tammisaari - Loviisa alueelta. Olisiko hänen nimensä ollut Kristian. Nä joka tapauksessa hänen kappaleensa soi jonkin aikaa mm. Listalla ja se oli sellaisessa Toive lauluja vihossa. Siinä kappaleessa lautettiin "oi yö, sinut taas mä nään...." Onko mitenkään mahdollista näillä koordinaateilla saada selville kappale ja sen laulaja. Tämä kappale on soinut päässäni jo monta vuotta. Se on tosi vahva hyvä iskelmä. Löytyykö?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymys on aika kinkkinen. Etsimme vastausta musiikkiosastomme henkilökunnan kanssa. Lisäksi laitoin kysymyksesi valtakunnalliselle kirjastonhoitajien listalle, minkä kautta olen usein saanut kollegoiden apua. Sieltäkään ei tärpännyt.
Kyseessä voi tosiaan olla Kristian, hän tosin on kotoisin Kokkolasta. Minulle myös ehdotettiin laulajaa nimeltä Greger, hän on kotoisin Tammisaaresta ja esiintyi 1970-luvulla. Gregerillä oli hittikappale Kuumat yöt, ainakin nimen perusteella voisi sopia tekstinpätkääsi? Varmuutta tästä ei siis ole.
Meillä ei ole Vaasassa yhtään Gregerin levyä, niitä voidaan kaukolainata sinulle, jos haluat kuunnella, onko kysessä sama artisti.