Hyvä kirjastonhoitaja, Muistan nuorena kuunnelleeni levyä, jolla oli kehtolauluja. Kyseessä oli LOVE -rekordsin tuotantoa oleva levy 70-luvun puolivälistä (?)…

Kysytty

Hyvä kirjastonhoitaja,
Muistan nuorena kuunnelleeni levyä, jolla oli kehtolauluja. Kyseessä oli LOVE -rekordsin tuotantoa oleva levy 70-luvun puolivälistä (?). Sisareni oli saanut sen tuttavaltaan, joka oli levy-yhtiössä töissä. En ole koskaan nähnyt sitä myynnissä.
Haluaisin tietää, onko sitä mahdollista löytää.
En muista levyn nimeä, mutta muutamat laulut ovat syöpyneet mieleen.
"Heijaan, heijaan veikkaa nukkumaan. Siskon laulu leijaa, nuku, nuku vaan..."
"Aa lullaa Aatu, saunan parvesta saatu. Siellä ne toiset kakarat ulkona hyppää hippaa, Aatulla paljaat pakarat, pulloss' ei maidon tippaa..."

Olen kovin kiitollinen, jos pystyt auttamaan levyn jäljittämisessä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi mukaiset kehtolaulut löytyvät äänitteeltä "Sydänyön lauluja", joka on julkaistu lp-levynä vuonna 1980 (Lintu LINTULP180) ja cd-levynä vuonna 2008 (Lintu LINTUCD2008-1). Lp-levyn julkaisija on Lintu ja cd-levyn Esko Rahikainen, ei siis Love Records. Äänitteellä on eri esittäjiä.

"Kehtolaulu" alkaa: "Heijaa heijaa veikkaa nukkumaan". Sen on säveltänyt Pekka Ristola ja sanat ovat Larin-Kyöstin. Sen esittävät Pekka Ristola, Liisa Eskola ja Antero Hannula.

"Lapsentytön laulu" alkaa: "Aa lullaa Aatu saunan parvesta saatu". Sen on kansansävelmästä muokannut Esko Rahikainen ja sanoittanut Matti M. Ilkka. Laulun esittää Liisa Eskola.

Voit tarkistaa äänitteen saatavuuden Finna-hakupalvelusta:

https://finna.fi

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit