Hyvä kirjastonhoitaja, Haluasin tietää, millaisia kirjoituksia Suomen lehdistössä on vuosina 1977 – 2007 julkaissut tunnettu virolainen bibliofiili ja kirjan…

Kysytty

Hyvä kirjastonhoitaja,
Haluasin tietää, millaisia kirjoituksia Suomen lehdistössä on vuosina 1977 – 2007 julkaissut tunnettu virolainen bibliofiili ja kirjan historian tutkija Vallo Raun.
Olisiko mahdollista katsoa häntä tekijänä Suomen lehdistön analyyttisistä tietokannoista juuri siinä aikavälinä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tulokset jäävät vähiin. Tietokannoista löytyy vain yksi viite koskien nimeä Vallo Raun:
Tekijä: Kalajoki, Anneli
Nimeke: 300 kirjaharvinaisuutta bibliofiili Vallo Raunin kokoelmasta : näyttely
Aikakauslehti Bibliophilos (Julkaisija: Bibliofiilien Seura ry, http://www.bibliofiilienseura.fi )
Vu/vsk/nro/s 2005 ; (64) ; 1 ; 68-69
Huomautus: Vallo Raunin kirja- ja painotuotekokoelman näyttely Tallinnan pedagogisen yliopiston kirjastossa 5.1.-12.3.2005
Tämä viite on BTJ:n Aleksi on artikkeliviitetietokannasta. Esim. Helsingin Sanomien arkistotietokannasta ( aineistoa vuodesta 1990 lähtien) ei löytynyt yhtään artikkelia.

Vapaasti internetissä oleva Helsingin yliopistojen kirjastojen HELKA -tietokanta helka.linneanet.fi antaa seuraavan viitteen:
Tekijä: Raun, Vallo
Nimeke: Taave : Noorsoojutustus / Vallo Raun
Julkaistu: Tallinn : Eesti Raamat , 1988
Sijainti: Baltia-kirjasto http://www.tuglas.fi/kirjasto/