Humoristinen kirja kirjallisuuspiiriin. Olemme lukeneet tänä syksynä Anne Tylerin Elämän tikapuilla ja nyt viimeksi Ulla-Lena Lundbergin Jään. Nyt on toivomus:…

Kysytty

Humoristinen kirja kirjallisuuspiiriin. Olemme lukeneet tänä syksynä Anne Tylerin Elämän tikapuilla ja nyt viimeksi Ulla-Lena Lundbergin Jään. Nyt on toivomus: hauska, iloinen, humoristinen kirja. Minä lisäisin, että kuitenkin hyvää kirjallisuutta. Terv. Seija

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin ehdotuksia:
Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa
Martin Page: Kuinka minusta tuli tyhmä
Jonas Jonasson: Satavuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi
Mika Waltarin Komisario Palmu -kirjat
Aapeli: Pikku Pietarin piha

Humoristeja ovat myös Veikko Huovinen, Kalle Isokallio, Arto Paasilinna, Tuomas Kyrö, Sinikka Nopola, Erlend Loe ja Alexander McCall Smith.

Kirjaa voi etsiä myös itse helmet-haun avulla www.helmet.fi. Klikataan perinteinen aineistohaku ja hakusanoiksi laitetaan huumori ja kaunokirjallisuus. Hakua voi rajata suomenkielisiin kirjoihin. Sillä tavoin saa luettelon kirjoista, joista voi etsiä sopivaa lukupiirikirjaa.