Https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomenruotsalaiset_Ruotsissa Kuuluvatko tuohon kategoriaan myös suomenruotsalaisten Ruotsissa saamat lapset?

Kysytty

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomenruotsalaiset_Ruotsissa

Kuuluvatko tuohon kategoriaan myös suomenruotsalaisten Ruotsissa saamat lapset?

Vastaus

Vastattu

Finlandssvenskarnas riksförbund i Sverige vaatii suomenruotsalaisille virallisen kansallisen vähemmistön asemaa Ruotsissa, joten olettaisi yhdistyksen laskevan myös suomenruotsalaisten lapset tähän samaan vähemmistöön. Lapset voivat toki ruotsalaisessa yhteiskunnassa kasvaessaan tuntea itsensä enemmän ruotsalaisiksi kuin suomenruotsalaisiksi. Kyse on varmasti myös siitä, ovatko suomenruotsalaisten lapset Suomen vai Ruotsin kansalaisia.