Hopeiset kalvosinnapit, joissa kuviona keskellä oleva Suomen leijona ja sen alla viikinkilaiva. Kuviota reunustaa neljä sakaraa. Tunnistaako kukaan kuuluvatko…

Kysytty

Hopeiset kalvosinnapit, joissa kuviona keskellä oleva Suomen leijona ja sen alla viikinkilaiva. Kuviota reunustaa neljä sakaraa. Tunnistaako kukaan kuuluvatko ne johonkin sarjaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisillä tuntomerkeillä varustettuja kalvosinnappeja ei löytynyt ainakaan Puolustusvoimien virkapukukuvastoista vanhemmalta eikä nykyiseltä ajalta. Kadettien juhla-asusta löytyy hopeiset kalvosinnapit, mutta niiden kuvio poikkeaa tässä kuvaillusta. Nappeja kannattanee käydä näyttämässä esim. kultasepänliikkeessä, josta saattaisi löytyä lisävalaistusta asiaan.