Hoi tietäjät. Minulla on ystävä jonka sukunimi on Koistinen. Luin n. 15 vuotta sitten suomalaisen dekkarin tai mahdollisesti Arto Paasilinnan kirjan jossa…

Kysytty

Hoi tietäjät. Minulla on ystävä jonka sukunimi on Koistinen. Luin n. 15 vuotta sitten suomalaisen dekkarin tai mahdollisesti Arto Paasilinnan kirjan jossa esiintyi (suurroisto ?)Koistinen. Muistaakseni ehkä oli myös ollut Ruotsissa vankilassa ennen paluuta Suomeen. Olemme naureskelleet asiaa monta kertaa ystäväni kanssa mutta en mitenkään muista kirjan tai kirjailijan nimeä. Ilahtuisin jos saisin Teiltä tietoa asiasta. Paikallisessa divarissa tai lähikirjastossa ei tietoa asiasta.

Vastaus

Vastattu

Hei, valitettavasti nyt edes kaverille kilauttaminen ei tuonut varmaa tietoa suurroisto Koistisesta kertovasta kirjasta. Kaksi vaihtoehtoa kuitenkin löysin. Toinen on Ata Hautamäen jännäri Paluu Käpylään, jossa on yhtenä päähenkilönä Kaarle Koistinen. Toinen on Seppo Porvalin teos Daltonit: euralaisten Koistisen veljesten karu tarina kaatopaikalta rikoskierteeseen.