Hiljainen eli piinaviikko lähestyy. Mitä passiota - äänitteenä tai konsertissa - voi suositella ikäihmiselle, joka sanoo että korvat eivät kestä sopraanojen…

Kysytty

Hiljainen eli piinaviikko lähestyy. Mitä passiota - äänitteenä tai konsertissa - voi suositella ikäihmiselle, joka sanoo että korvat eivät kestä sopraanojen ulvomista?

Vastaus

Vastattu

Yleensä passioiden esityskokoonpanoissa on sopraanoääniä ainakin kuoro-osissa. Heinrich Schützin Luukas-passio (Historia des Leidens und Sterbens Jesu Christi, SWV480) ehkä sopii tässä tapauksessa.

Pääsiäiseen liittyy paljon muutakin musiikkia kuin passioita, myös instrumentaalista musiikkia:

https://issuu.com/metsonmusiikki/docs/paasiaisajan_musiikkia

Alueesi kirjastot ja monet muutkin kirjastot tarjoavat asiakkaillensa Naxos Music Library -palvelun, josta musiikkia pääsee kuuntelemaan, kun ensin kirjautuu palveluun kirjastokortin numerolla oman verkkokirjaston sivulta.