Hilja Aaltosen runo sisältää Golgata ristinpuu ja siellä puhutaan veriorvokeista

Kysytty

Hilja Aaltosen runo
sisältää Golgata ristinpuu ja siellä puhutaan veriorvokeista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Sydämeni virsi on runo Erämaan näky: Golgata, ristinpuu, sua hengessä katson. Verikyynelin kaunistetut, karut paatesi nuo. Pyhä ristinpuu, nyt ymmärrän mitä se maksoi, kun mullasta maan minun sieluni irroituu. Rae hiekan ja rannan, ylen kalliit on etsimislunnaat. Veriorvokit työtyvät paadesta, kattavat kunnaat.
(runo jatkuu)