Helvi Hämäläisen runo jossa jänis, ruusu suussa vaeltaa...?? Ja mistä löytyy koko tuotanto listattuna, ei pelkät teosten nimet?

Kysytty

Helvi Hämäläisen runo jossa jänis, ruusu suussa vaeltaa...?? Ja mistä löytyy koko tuotanto listattuna, ei pelkät teosten nimet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Helvi Hämäläisen runo, jossa "Jänis ruusu päässä vaeltaa kukkamaassa...". Runon nimi on Runoilijan uni ruusupensaikossa ja se on julkaistu kokoelmassa Voikukkapyhimykset (WSOY, 1947). Runo sisältyy ainakin Hämäläisen Valitut runot -kokoelmiin vuosilta 1981 ja 1987.

Mikäli tarkoitat koko tuotannolla listaa, jossa näkyisi myös yksittäisten runojen nimet, en sellaista listaa löytänyt.