Helsinkiläisen SNS-seuran toiminta lamaantui täysin vuosina 1990-1991. Johtokunta valittiin maaliskuussa 1989 ja se allekirjoitti vuoden 1989 tilinpäätöksen…

Kysytty

Helsinkiläisen SNS-seuran toiminta lamaantui täysin vuosina 1990-1991. Johtokunta valittiin maaliskuussa 1989 ja se allekirjoitti vuoden 1989 tilinpäätöksen. Tämän jälkeen ei johtokuntaa valittu vuosina 1990 ja 1991. Johtokunnan kokouksia tai vuosikokouksia ei pidetty. Taloudenhoitaja ei pitänyt kirjanpitoa, koska ei ollut valittua johtokuntaa sitä allekirjoittaman. Osastolla oli testamentin ansiosta varallisuutta, joka oli sijoitettu joukkovelkakirjoihin. Velkakirjoja liikkeelle laskeneet yhteisöt lyhensivät lainojaan osaston tilille. Keskusseura maksoi jäsenmaksuosuuksia osaston tilille. Tilille kertyviä varoja ei sijoitettu edelleen, koska ei ollut sijoituspäätöksiä tekevää johtokuntaa. Vuonna 1989 valittu rahastonhoitaja mapitti saapuneet tiliotteet.

Onko noina vuosina 1990-1991 tapahtunut jotain laitonta? Jos on tapahtunut, kuka on syyllistynyt laittomaan menettelyyn ja miten häntä olisi pitänyt rangaista? Nyt on meneillään osaston historiikin kirjoittaminen ja tällaisia kysymyksiä heitellään (rankaisua lukuun ottamatta) toistuvasti.

Vastaus

Vastattu

Hei.

Kysy kirjastonhoitajalta -vastaajilla ei ole pätevyyttä eikä mahdollisuutta lain tulkintaan.