Helsinkiin kirjastoauton vastaavalle: Saamassani varaustiedossa sanotaan: teokset ovat kirjastoauton mukana kahdella seuraavalla käyntikerralla (tai jotain…

Kysytty

Helsinkiin kirjastoauton vastaavalle:
Saamassani varaustiedossa sanotaan: teokset ovat kirjastoauton mukana kahdella seuraavalla käyntikerralla (tai jotain siihen suuntaan). Kun katsoin omia tietojani, siellä lukee että kirjat on noudettava viimeistään seuraavalla kerralla, kun auto tulee tänne (pysäkillämme käydään vain maanantaisin, joka on nyt pääsiäispyhä).
Olen myös huomannut viimeisen noutopäivän nykyään osuvan muille päiville kuin maanantaille, joka on siis täällä ainoa mahdollinen päivä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainausjärjestelmä tulostaa kaikkien kirjastojen varausilmoitukset automaattisesti saman mallin mukaan. Kirjastoautoissa on kuitenkin eri käytäntö viimeisen noutopäivän suhteen, koska kirjastoauto käy pysäkillä usein vain kerran viikossa.

Pidämme noudettavia varauksia autossa mukana kolme (3) kirjastoauton käyntikertaa (huolimatta siitä, mikä siis on viimeinen noutopäivä varausilmoituksessa).

Mikäli kirjastoauto ei kierrä esimerkiksi pyhän takia, pidentyy varauksen noutoaika luonnollisesti viikolla eteenpäin.

Hakukertoja on aina siis vähintään kolme (3)!