Helsinki-aiheinen kirja, jossa Runebergin patsaan ja Havis Amandan patsaan runomuotoinen vuoropuhelu?

Kysytty

Helsinki-aiheinen kirja, jossa Runebergin patsaan ja Havis Amandan patsaan runomuotoinen vuoropuhelu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega muisteli, että kyseessä olisi Mirkka Rekolan runo. En kuitenkaan saanut asiaa vahvistettua.

Sen sijaan löysin sivuston, jossa patsaat puhuvat livenä. Linkki Patsas puhuu.fi

Yhteishyvä lehti on  julkaissut jutun Helsingin patsaiden kommenteista. (Kävelyretki Kjell Westön kanssa) Linkki artikkeliin.

Ja Harri Kalha on kirjoittanut kirjan Tapaus Havis Amanda 2008. Linkki Helmet hakuun

Runo voisi löytyä Helsinki kokoelmaa selailemalla. Linkki Helmet hakuun

0 ääntä

Kommentit

Harmi, että näistä vinkeistä ollut apua, mutta ne toivat paljon mielenkiintoista tietoa. Kiitos, tutustuin niihin. Varsinkin patsaspuhuu.fi oli todella hyvä. Kannattaa tutustua.