Helsingin sanomissa oli noin 30 vuotta sitten toimittaja "Erkonarmon" laatima vuoden kirjaluettelo anagrammien muodossa. Esimerkiksi "Pasi Sylestö Suopon…

Kysytty

Helsingin sanomissa oli noin 30 vuotta sitten toimittaja "Erkonarmon" laatima vuoden kirjaluettelo anagrammien muodossa. Esimerkiksi "Pasi Sylestö Suopon lapsivedet".
Tämä tarkoittanee Lasse Pöystin v. 1990 ilmestynyttä teosta Lassen oppivuodet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anagrammologi John Erkonarmo (Jarmo Korhonen) sormeili uutuuskirjojen ja niiden tekijöiden nimiä Helsingin Sanomissa 30.12.1990. Väännös Lasse Pöystin Lassen oppivuosista oli ensimmäinen kaikkiaan 103 kirjan listalla, jolta löytyy sellaisiakin teoksia kuin Eelimatias Hila: Lötkyvaate, Santra Alipaino: Rohkea kuva majuri Muhosta ja Iita Runttu: Terävän lelukirja.

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tehokkaasti toimittu siellä kirjastossa!
Saamamme tiedon perusteella löysimme kaipaamamme tekstin Helsingin sanomien aikakoneesta.