Helmetin ulkoasu ja toiminnallisuudet ovat muuttuneet. Miten pystyy perumaan tekemänsä varauksen?

Kysytty

Helmetin ulkoasu ja toiminnallisuudet ovat muuttuneet. Miten pystyy perumaan tekemänsä varauksen?

Kun menen Omat tiedot -sivulla varauksiin ja valitsen varaamani aineiston, ei tule näkyviin mitään "Peru varaus"-vaihtoehtoa tai vastaavaa. Ainoastaan näkyy Muokkaa-linkki, josta aukeaa ikkuna, jossa voi jäädyttää varauksen tai purkaa jäädytyksen.

Vastaus

Vastattu

Kokeile vielä uudelleen. Olet ollut aivan oikealla polulla. Palvelussa on saattanut vain olla väliaikainen viive (tai yrität perua jonkin hyvin suositun kirjan varausta. Silloin toiminto kestää kauan)

Varauksen voi perua kirjautumalla Helmet verkkokirjastoon. Linkki Helmet verkkokirjastoon

Siirtymällä sitten omaan tiliin sivun oikeasta ylälaidasta. Siellä kohtaa varaukset.

Näkymään aukeavat kaikki varauksesi sekä niiden yläpuolelle kaksi oranssia laatikkoa. Laatikoissa on himmeällä tekstit "muokkaa valittuja" ja "peru valitut".

Toivottavasti varailu ja peruminen onnistuvat jatkossa sujuvammin.