Helmet mahdollistaa Suomen Kuvalehden "printtiversion" lukemisen. Onko kirjaston/kirjastokortin kautta mahdollista lukea SK:n verkkosivuillaan julkaisemia…

Kysytty

Helmet mahdollistaa Suomen Kuvalehden "printtiversion" lukemisen. Onko kirjaston/kirjastokortin kautta mahdollista lukea SK:n verkkosivuillaan julkaisemia maksumuurin takana olevia artikkeleita?

Olisin myös kaivannut "printtiversioon" hakutoiminnallisuutta, kun etsin tietyn toimittajan tekemää juttua. Tuleeko hakuvalikko jonkin painikkeen kautta näkyville? Vai enkö vain sitä läytänyt? ctrl+f-toiminnallisuus ei näyttäisi toimivan edes sivukohtaisesti. Käytössäni on Chrome-selain.

Vastaus

Vastattu

Käytät ilmeisesti Emagz-palvelua. Palvelun kautta voi lukea tiettyjen aikakauslehtien näköislehtiä. Palvelun käyttö edellyttää kirjautumista. Lehtien verkkosivulla mahdollisesti olevan muun aineiston lukeminen ei sen kautta olemahdollista. EMagz-palvelun alkuvalikossa on Hae lehdistä -hakuruutu. Hakuruutuun voi kirjoittaa hakusanan, jolla haetaan kaikista palvelun tarjoamista lehdistä. Paremman hakutuloksen saat, jos valitset laajennetun haun. Siinä haun voi kohdistaa tiettyyn lehteen ja hakea sen artikkeleista. Artikkelit voi rajata myös ajan mukaan.

https://helmet.emagz.fi/