Heip, muistan lukeneeni vuosia sitten suomalaisen naiskirjailijan kirjan, jonka haluaisin nyt löytää uudelleen, mutta muistiini on jäänyt vain muutamia…

Kysytty

Heip, muistan lukeneeni vuosia sitten suomalaisen naiskirjailijan kirjan, jonka haluaisin nyt löytää uudelleen, mutta muistiini on jäänyt vain muutamia johtolankoja. Kirja oli vanha, ehkä noin 50-70, korkeintaan 80-luvulla kirjoitettu. Kappaleeni oli kovakantinen ja valkoinen, kannessa taisi olla myös jotain vihreää... Muistan kirjan vaikuttaneen omakohtaiselta, aivan kuin nainen olisi puhunut suoraan omasta elämästään. Kirja käsitteli jollain tavalla lapsen saamista tai sitä, ettei naisella ollut lasta, vaikka hän olisi ehkä halunnut. Voisiko näiden tuntomerkkien perusteella löytää kirjan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti antamiinne tuntomerkkeihin sopivaa teosta ei ole löytynyt. Lähetin kysymyksenne myös valtakunnalliselle kirjastonhoitajien sähköpostilistalle, mutta sielläkään kukaan ei tunnistanut etsimäänne teosta.