Häviääkö Suomen kansalaisuus jos anon Ruotsin kansalaisuutta? Olen syntynyt Suomessa 1949 ja asunut Ruotsissa vuodesta 1971.

Kysytty

Häviääkö Suomen kansalaisuus jos anon Ruotsin kansalaisuutta? Olen syntynyt Suomessa 1949 ja asunut Ruotsissa vuodesta 1971.

Vastaus

Vastattu

Suomen kansalaisuus ei häviä ellet itse halua siitä luopua. Kaikki Pohjoismaat hyväksyvät kaksoiskansalaisuuden.

Sisäasiainministeriö : Kysymyksiä kaksoiskansalaisuudesta ihttps://intermin.fi/maahanmuutto/kansalaisuus/ukk-kaksoiskansalaisuudesta