Haluisin tietää opiskella elokuvan tekoa kirjoista. Kirjan aiheena elokuvan valaisu ja elokuvan tekninen tekeminen.

Kysytty

Hei. haluisin tietää opiskella elokuvan tekoa kirjoista.
Kirjan aiheena elokuvan valaisu ja elokuvan tekninen tekeminen.

Vastaus

Vastattu

Elokuvan teosta löytyy viljalti kirjallisuutta niin suomeksi kuin muillakin kielillä.

Ehdotuksia Satakirjastojen kokoelmista esimerkiksi :

Lumet, Sidney: Elokuvan tekemisestä (2004)

Pirilä, Kari & Kivi, Erkki: Elävä kuva - elävä ääni. Ensimmäinen osa, Otos (2017)

Pirilä, Kari & Kivi, Erkki: Elävä kuva - elävä ääni. Toinen osa, Leikkaus (2008)

Pirilä, Kari & Kivi, Erkki: Elävä kuva - elävä ääni. Kolmas osa, Teos (2010)

Pölönen, Markku: Elokuvailmaisun ja videokuvauksen perusteita (1990)

Lisää erikoistuneempaa kirjallisuutta aiheesta on mahdollista etsiä ja tilata kaukolainaan esimerkiksi Kansallisen audiovisuaalisen instituutin tai Aalto-yliopiston kokoelmista.